Dag 18 Ushuaia

24 november 2018 - Ushuaia, Argentinië

Vandaag 'doen' we een dagje Vuurland. Het nationaal park ligt even buiten Ushuaia, dus prima te doen met de bus. Er gaat een lokale gids mee voor wat extra info. Deze dame, Laura, is nogal streng en overlaadt ons met informatie. We worden er wat melig van en door wat verwarrende informatie die we krijgen verloopt niet alles volgens (Laura's) plan. Maar we hebben weer een prachtige dag gehad.

We komen eerst aan bij het meest zuidelijke postkantoor. Niet meer van de wereld, want er is tegenwoordig ook één op Antarctica. We maken er ook een korte wandeling en Laura vertelt veel over de planten. Ze gaat helemaal uit haar dak als ze een geel viooltje ziet. Hij is nog niet echt open, dus ik sla even over. Ik krijg later nog een kans (zie foto).

Daarna rijdt de bus ons naar het restaurant. Warme choco met koek smaakt altijd goed. Daarna wandelen we nog wat bij een meer en vervolgens mogen we zelf aan de wandel. Iedereen gaat lopend terug naar het postkantoor. Een wandeling van ca 8 km langs een meer en door het bos. Erg mooi en goed te doen met kleine klimmetjes. We zien onderweg ganzen en andere vogels, bloemetjes en mooie uitzichten bij het meer. We gaan heel kort van de route af voor een paar mooie schelpen en mosseltjes.

Bij het postkantoor worden we opgehaald door een mini-bus die ons terugbrengt naar het hotel. De hoogste tijd voor taart. De kaarsjes komen op de taart en Paul krijgt een slinger om. Iedereen zingt en eet mee van de taart. Een mooie afsluiting van de mooie dag.

Nu is iedereen zich aan het klaarmaken voor de vlucht naar Buenos Aires. Erik heeft al ideeën voor de extra dagen die we daar zullen zijn, dus dat komt vast goed. We vertrekken om 18.40 uur uit het hotel en hopen rond 1.30 uur vannacht in ons hotel in Buenos Aires te zijn. We zullen zien...

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Irene Jansen:
    25 november 2018
    Een mooi verhaal weer. En dat doorkijkje is prachtig.
    Met al dat wandelen zul je wel kilo's afvallen of wordt het gecompenseeed met ......?🚶‍♀️🚶‍♀️🚶‍♀️🚶‍♀️🚶‍♀️🚶‍♀️🍰🍺🍰🍺🍰🍺😉😉
  2. Sandra:
    25 november 2018
    Haha, dat compenseren valt wel mee. Het avondeten is alleen niet altijd zo slank als thuis. Maar ik kom wel lichter thuis hoor 😊
  3. Cor Lievendag:
    25 november 2018
    Uit je bol gaan van een viooltje, weer superleuk om te lezen Sandra. Je maakt wat mee.
  4. Carina:
    25 november 2018
    Ja, viooltjes zijn heel bijzonder, net als de nijlganzen in Zuid Afrika, daar wil je echt wel uren voor vliegen🤣.
    Veel plezier in Buenos Aires
  5. Els:
    25 november 2018
    Vanmorgen in ons kikkerlandje nog eens opnieuw jouw reisverslag gelezen! Genoten!
  6. M.P.L. VERBEEK:
    25 november 2018
    Zo zie je maar, timing voor de mooiste foto's. Wat een mooie reis was dit Sandra, fijn dat je ons meegenomen hebt. Straks nog ff je stem laten horen bij die gekkies van de gestoorde 20.😂.