Dag 21 Buenos Aires

27 november 2018 - Buenos Aires, Argentinië

De laatste echte dag in Buenos Aires. Nog volop keuze in wat we kunnen doen. Met Sanne, Elianne, Tjesca, Paul en Erik ga ik naar een natuurreservaat in de stad. Het ligt achter het oude havengebied, langs de rivier. Het havengebied is de afgelopen jaren opgeknapt. Je ziet nu appartementen, barretjes en restaurants in de oude pakhuizen en luxe plezierboten in de haven.

Meteen daarachter begint het reservaat. Heel gek, eerst kruis je nog een drukke verkeersweg en dan sta je in een oase van groen. We lopen in een rustig tempo een rondje door het park. Stoppen veel voor foto's of om bloemen/vogels/vlinders te bekijken. Plotseling worden we gewenkt naar een grasveld. Daar kruipt een slang. Ik durf niet al te dichtbij te komen. Maar goed ook achteraf, want het blijkt een giftige slang te zijn. We komen nog langs een lagune met mooie zwanen (met zwarte hals) en weer een kolibrie.

Na 2,5 uur zijn we rond en lopen we terug naar de haven, Puerto Madero, voor de lunch. Een mega wrap met limonade en koffie,  voor amper 5 euro. Geen geld. Dan terug naar de metro. Erik, Elianne en Sanne gaan terug naar het hotel. Paul, Tjesca en ik gaan nog naar de wijk Palermo voor een streetart-tour.

We zijn net op tijd voor deze twee uur durende wandeling. Een vrouw uit Canada doet de tour en ze weet erg veel te vertellen over de achtergrond en over de artiesten. Streetart is in Argentinië veelal politiek gekleurd en is vaak een reactie op de crisistijd. Maar we horen ook over samenwerkingsverbanden tussen vrouwen e.d. Ook krijgen we een goed beeld van deze wijk. Echt een heerlijke sfeer. Een beetje Europees misschien. Met leuke pleintjes, winkeltjes en barretjes. Ter afsluiting nemen we een cocktail op het terras. Wat is het leven toch goed.

Vanavond staat het afscheidsdiner op het programma. Als het goed is gaat de hele groep mee. Dan hebben we morgenochtend nog even tijd voor een laatste aankoop of koffietentje en dan zit het er op. Dus nog één blog te gaan. Vond het erg leuk om te doen, zeker ook door de vele leuke reacties die ik heb gekregen. Bedankt voor het lezen!

1. Martine geertsma:
    27 november 2018
    Wat heb ik elke dag genoten van je verhalen. Je hebt weer veel herrineringen gemaakt. Die pakt niemand je meer af.
  2. Olga Duijvestijn:
    28 november 2018
    Door jouw verhalen hebben we een goede indruk gekregen van je reis. Je nam ons echt een beetje mee😉. Je hebt een mooie herinnering geschreven. Goede reis terug en tot gauw(?).
  3. Olga Duijvestijn:
    Nog één te gaan Saskia.... 🙃
  4. Carina:
    28 november 2018
    Wat een schitterende reis heb je gemaakt Sandra, jammer dat het weer een einde is.
    Een hele goede en veilige terugreis.
  5. M.P.L. VERBEEK:
    28 november 2018
    Wat een cultuur heb je weer meegekregen en gedeeld. Prachtig reisverslag.
  6. Cor Lievendag:
    28 november 2018
    Wel een bijzonder laatste dag, fotogenieke stad en apart zo’n groen park! Goede reis terug alvast!