Dag 20 Buenos Aires

26 november 2018 - Buenos Aires, Argentinië

Doordat we anderhalve dag eerder naar B.A. zijn gevlogen, kunnen we ook dingen doen die niet op alle top / to-do lijstjes staan. Vandaag zijn we naar Tigre en omstreken geweest. Lang niet zoveel toeristen als op andere plekken in de stad en een heel relaxt sfeertje, heerlijk.

We gaan er naartoe met de metro en de trein. Het OV is hier echt goedkoop. En buiten de spits om prima te doen. In de spits zit je echt als haringen in een ton.

Tigre is een plaats op een eiland in de rivierdelta. Net even buiten Buenos Aires. De welgestelde stedelingen hebben hier een weekend/vakantiehuis. Het is een soort mix van Giethoorn, Vinkeveense plassen en een beetje Venetië. Er vaart namelijk een publieke boot door de delta die verschillende haltes aandoet. Als je een stuk mee wilt varen ga je op een steiger staan. De kapitein zet de boot even in de achteruit zodat je achterop kunt opstappen. Op de heenweg zijn er weinig extra passagiers, maar op de terugweg doen we heel wat haltes aan.

Erik heeft zich laten adviseren om naar Tres Bocas te gaan. Dat is niet al te ver varen en daar kun je de rondwandeling maken. Als we er zijn hebben de meesten toch eerst zin in een kop koffie. Bij de boot werden we al opgewacht daar een moeder met kind die een klein restaurantje aan huis runnen. We zitten in de tuin en de koffie smaakt uiteraard prima.  Voor de lunch is er echter wat weinig keuze, dus we lopen een stukje verder naar een ander restaurant. Daar is zeker meer keuze, maar het duurt wel wat lang. Ach, het is tenslotte vakantie en zo'n dagje relaxen kan ook geen kwaad. Na de lunch lopen we het rondje langs het water en over bruggetjes. In de tuinen staan mooie planten en bloemen en we zien zelfs een kolibrie.

We varen weer terug naar Tigre en trakteren onszelf op een ijsje bij ... Mcdonalds. Er schijnt hier een erg goede ijssalon te zijn, maar daar hebben we geen tijd meer voor. En een sundae met dulce de leche kennen we thuis toch ook niet.

Met een andere trein rijden we terug naar Buenos Aires. De route gaat nu meer langs de rivier en heel even hebben  we zicht op de skyline. Toch even leuk meegepikt. Terug in het hotel snel even douchen en dan met z'n allen naar een restaurant op de hoek van de straat. Ze maken reclame voor hun zelfgemaakte pasta. Die smaakt inderdaad erg goed. Maar de porties zijn groot en machtig, dus een toetje past niet meer.

Nog even plannen maken voor morgen, onze laatste hele dag hier. Opeens gaat het nu snel. Bijna naar huis, maar nog even niet!

1. Willem Jan Boeve:
    27 november 2018
    Heel hartelijk bedankt voor je uitgebreide verslagen, ik heb ervan genoten. Goede terugreis en tot binnenkort bij R&E of in de Herestraat (bij de McDonald's?).
    Groetjes, Willem Jan
  2. Kitty:
    27 november 2018
    Mooie reis maak je Sandra. Geniet nog even en dan fijne terug reis.
  3. Wil:
    27 november 2018
    Mooie reis Sandra, nog ff genieten en dan naar huis! Goede vlucht
  4. Cor Lievendag:
    27 november 2018
    Een prachtige, onverwachte en bijzondere dag dus, tof! Bijna weer naar huis, jammer voor jou en alle lezers!
  5. M.P.L. VERBEEK:
    28 november 2018
    Wat een diversiteit. En veel ook mooi en fris. Leuk verslag weer. Fijne dag morgen.