Dag 19 Buenos Aires

25 november 2018 - Buenos Aires, Argentinië

De vlucht gisteravond ging prima, maar ik was bekaf toen we om 1.15u bij het hotel waren. Gelukkig heerlijk geslapen. Om tien uur vertrokken we naar La Boca, een levendige volksbuurt waar je goed op je spullen moet passen en niet in alle straatjes moet dwalen als toerist. Erik regelt taxi's en we komen mooi allemaal tegelijk aan. Erik vertelt dat de huizen zo kleurig zijn door de restjes bootverf die ze hiervoor gebruikten. Het stadion van Boca Juniors staat midden in de wijk.  De club zou gisterstond spelen tegen aartsrivaal River Plate om de Copa Libertadores, de championsleague van Zuid-Amerika. Maar ivm rellen is de wedstrijd uutgesteld, eerst tot vandaag, maar ook nu gaat de wedstrijd niet door.

In elk geval zien we duidelijk hoe het voetbal hier leeft. En de streetart met Diego Maradonna vliegt je om de oren. Maar ook mooie andere schilderingen zien we, vaak heel kleurrijk. We drinken koffie op het terras (is hier rond de 22 graden nu) en vertrekken met z'n allen naar een andere wijk: San Telmo.

Daar is het markt. Veel kraampjes met antiek en curiosa of zelfgemaakte sieraden. Tjesca, Paul en ik struinen heel wat af. Op het centrale plein gaan we lunchen. Te warm in de zon op het terras, dus we wachten op een tafeltje binnen. Dat blijkt de moeite waard. De broodjes smaken goed en de limonade met munt en gember is heerlijk.

We lopen langs nog wat kraampjes en bezoeken een oude galerij met winkeltjes en een oude markthal. Hier en daar kopen we wat kleine souvenirs. Van dat slenteren raak je vermoeider dan van een stevige wandeling! We keren met de metro terug naar het hotel. Lekker even relaxen en dan om half acht op zoek naar een restaurant. Ben benieuwd of ik mijn ogen open kan houden ...