Dag 16 Torres del Paine - El Calafate

22 november 2018 - El Calafate, Argentinië

Wonder boven wonder heb ik nauwelijks spierpijn. Opstaan is dus geen probleem, ook al is het nog niet eens zes uur. We hebben de ontbijtshift van 7.00 uur. Weer prima verzorgd. De serveersters werken echt keihard.

Na wat wachten op de bus en weer een overstap vertrekken rond 9.00 uur uit Torres del Paine. De omgekeerde route bij de grens gaat erg soepel. We zijn weer een paar stempels rijker. Lunchen doen we bij een benzinepomp. Empanadas, die smaken altijd goed en vullen ook behoorlijk.

Om 15.00 uur zijn we bij het hotel. Hier hebben we eerder gelogeerd. Onze mobieltjes herkennen de Wi-Fi en de appjes en mailtjes stromen dan ook binnen. Twee dagen geen internet, het is toch wat :P

Samen met Tjesca en Paul bezoek ik het Glaciarium, oftewel het gletsjermuseum. Het is erg nieuw en een beetje interactief ingericht. Veel informatie over het ontstaan van gletsjers, de blauwe kleur en de vele verschillende soorten. Weer een beetje wijzer stappen we weer in het minibusje dat ons terugbrengt naar El Calafate.

Tijd voor een lekker drankje; koffie met chocolade. Al eerder getest door andere reisgenoten. Helemaal goedgekeurd! We shoppen nog even wat en om 19.00 uur gaan we samen met Sanne en Elianne eten. We vinden een leuk restaurantje met veel verschillende schnitzels op het menu. Toch grappig die Europese invloeden. Er kan hier nog een ander drankje getest worden: Fernet met cola. Een soort berenburg-cola. Smaakt ook helemaal prima. Heel vervelend hoor, als je bijna alles lust ...

Terug in het hotel de koffers alvast klaarmaken voor morgen. Want we gaan weer een binnenlandse vlucht maken. Het moet niet gekker worden.

1. Olga Duijvestijn:
    23 november 2018
    Wat reizen we heerlijk mee met je verhalen Sandra!
  2. Carina:
    23 november 2018
    Ja echt he Ton, het is heerlijk om even met Sandra mee te reizen. Lekker lezen bij het kopje ochtend koffie.
    Veel plezier weer verder Sandra
  3. Sandra:
    23 november 2018
    Thanks :-) Ook leuk om jullie reacties te lezen.
  4. M.P.L. VERBEEK:
    23 november 2018
    Ik ben bang dat het nog gekker wordt. Schnitzel en Duitsers zijn de Argentijnen niet vreemd.