Dag 10 El Calafate - El Chaltén

16 november 2018 - El Calafate, Argentinië

Wat weer een afwisselende en prachtige dag. We startten vroeg; om half zeven ontbijt. Daarna brengt de bus ons in een half uur naar de haven aan het Lago Argentina. Plots worden we onderweg verrast door drie condors. Ze zitten in een veld en vliegen weg wanneer andere toeristen uit hun bus stappen. Maar we hebben foto's kunnen maken.

In de haven stappen we op de boot voor een tour over de Rios de Hielo. We varen een stuk over het mooie blauwe meer en dan ... ijsschotsen. Die worden steeds groter en blauwer. Het zijn brokken van de Uppsala gletsjer. We kunnen niet dichtbij de gletsjer komen, maar de ijsbergen zijn ook al heel mooi.

Iets verderop is nog een gletsjer, de Spegazzini gletsjer, en nu mag de boot wel dichtbij. We varen langs de enorme muur van ijs. Erg indrukwekkend. Af en toe valt er een brokstuk van de gletsjer naar beneden. Dit gaat gepaard met flink gekraak en gedonder.

Na de boottocht (die 5 uur geduurd heeft) stappen we weer in de bus. Weer een lange zit, want we rijden meteen naar El Chaltén. Een dorpje dichtbij de Chileense grens. Het is weer een mooie busrit. Met weidse landschappen en mooie bergen. We stoppen een paar keer bij een panoramapunt en zien een Patagonische struisvogel en guanaco's. Die staan ook eindelijk op de foto.

We blijven hier twee nachten en slapen in een simpel, maar schattig hotel. Zometeen even ergens een hapje eten en dan morgen aan de wandel. Ben benieuwd!

1. Ankie:
    17 november 2018
    Heerlijk, iedere ochtend starten met jouw reisverhaal. Groetjes en heel veel plezier nog!
  2. Wil:
    17 november 2018
    Super Sandra, geweldige, grillige natuur!
  3. Carina:
    17 november 2018
    Wat een ijs daar, kan me voorstellen dat je dit niet snel vergeet. Schitterende foto's weer!
  4. Cor Lievendag:
    17 november 2018
    Wel koud op zee lijkt me, prachtige ervaring. Ben benieuwd naar morgen!
  5. M.P.L. VERBEEK:
    17 november 2018
    Ma vind je verhalen leuk om te lezen, de foto's prachtig en ze doet je de groeten.
    Veel plezier voor de rest van de reis.