Dag 9 Bariloche - El Calafate

15 november 2018 - El Calafate, Argentinië

Zo, de dag es lekker luidruchtig begonnen. Bij het ontbijt had iemand bedacht om de glazen a la Jenga op te stapelen. Dat had ik niet helemaal door, waardoor een heel blad met glazen ging schuiven en er een paar sneuvelden. Je moet soms wat om een beetje aandacht te krijgen ...

Na het ontbijt stappen we in de bus naar het vliegveld. Dit ligt even buiten de stad en is erg klein. Vandaag is een zonnige dag en ik bof, want ik zit aan het raam. Bariloche ziet er erg mooi uit vanuit de lucht. Verder zie ik veel woestijn, met hele lange kaarsrechte wegen en een paar mooi gekleurde meertjes. Vlakbij El Calafate is een prachtig gekleurde rivier te zien.

Even buiten het plaatsje El Calafate bevindt zich ons hotel. Ziet er erg gezellig uit. Met een groepje lopen we naar het centrum om te pinnen en om gewoon wat rond te kijken. Maar vanwege het mooie weer laten we het centrum voor wat het is en gaan we naar de lagune. Een beschermd natuurgebied met heel veel vogels. Het meest opvallend zijn de flamingo's. Echt een cadeautje om die zo in het wild te zien. Ik heb helaas alleen mijn compact camera mee en vanwege de hele harde wind is fotograferen erg lastig. Gelukkig is ons entreekaartje meerdere dagen geldig, dus ik kan later nog es voor een herkansing. Op sommige stukken waaien we bijna omver, echt een enorme 'dikke woei.

Intussen ben ik alleen nog met Frank over, de rest van de groep zijn we kwijtgeraakt. Samen lopen we terug naar het centrum. Hij gaat nog even verder aan de wandel, ik loop rustig terug naar het hotel. Kan ik mooi even mijn blog bijwerken en me opfrissen. Vanavond ga ik weer met een deel van de groep ergens eten. Zal lastig worden om de heerlijke forel van gisteren te overtreffen. Maar we zullen zien.

1. Kitty:
    15 november 2018
    Mooie fotos. Vooral die rivier,vreemd gezicht die kleur.
  2. Willem:
    16 november 2018
    toppie toppertje
  3. Olga Duijvestijn:
    16 november 2018
    Wordt vast een 👌 fotoboek.....