Dag 11 El Chaltén

17 november 2018 - El Chalten, Argentinië

Vandaag op pad geweest met Sanne en Elianne. Een groep van zeven ging een lange, zware wandeling doen. Wij kozen voor drie kortere. Te beginnen met een wandeling naar Mirador de los Cóndores. Een korte klim naar een mooi uitzichtpunt. Daar zou je condors kunnen zien. Maar we zagen vooral de pieken van Fitz Roy, de berg die vernoemd is naar de kapitein van het schip van Charles Darwin. Steeds omsluierd door een paar wolken, maar wel heel mooi.

Opeens worden we attent gemaakt op een vos. Die loopt vlak achter ons langs, op zoek naar een weg naar beneden. Vlak voordat hij uit het zicht verdwijnt, kijkt hij nog es om. Prachtig en staat op de camera. En dan ... drie condors! Ze komen vanaf een lager gedeelte en zweven boven ons langs. Echt geweldig om te zien. Helemaal vol adrenaline dalen we af en kiezen voor een tweede uitzichtpunt: Mirador de las Aquilas. Vanaf daar hebben we een panoramisch uitzicht op het gletsjermeer, de gletsjer en de bergtoppen. Het waait er flink en een selfie maken is dan ook een behoorlijke klus.

Intussen is het tijd voor een bak koffie. Die smaakt heerlijk, zeker samen met een plak bananenbrood. We kijken de foto's terug en vinden het nu al een geslaagde dag. We blijven ook maar steeds zeggen hoe mooi we het hier vinden. Volop genieten dus.

We kunnen ook nog naar een waterval lopen, die is even buiten het dorp. We lopen eerst langs een onverharde weg en daarna over een pad dat soms door een bosje slingert of over een beekje heengaat. En dan staan we bij de waterval. Niet enorm hoog, maar wel mooi. Hoogste tijd voor een selfie met z'n drieën. Wat een lol, een Chinees verschijnt uit het niets in beeld en verdwijnt ook niet meer. Gevalletje photobomb.

Weer terug in het dorp drinken we een glaasje limonade en kunnen we even gebruik maken van Wi-Fi. Handig om foto's uit te wisselen en alvast naar het blog te uploaden. Nu even relaxen en dan straks kijken of we een plekje kunnen vinden bij een pizzeria.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Martine geertsma:
    Volop aan het genieten! Top
  2. Olga Duijvestijn:
    18 november 2018
    Lekker bezig zo Sandra, enjoy......
  3. Alice:
    18 november 2018
    Mooi verslag weer en de beelden herken ik goed, heeeel mooi. De chinees doet me trouwens denken aan het 'standbeeld' op het terras van Noorderzon...
    Heel veel plezier nog!
  4. M.P.L. VERBEEK:
    18 november 2018
    Mooi weer dag idd. Tja Chinezen je komt ze inmiddels ook overal tegen. Gaaf van die Condors, alweer jaloers. Fijne dag verder. 😊
  5. Sandra:
    19 november 2018
    @Alice; ja jakkes! Deze was wel minder eng
  6. Cor Lievendag:
    19 november 2018
    Mooie avontuurlijk en leuke wandeldag dus, je hebt het naar je zin!
  7. Carina:
    19 november 2018
    Hey Sandra wat weer een leuk verhaal.
    En er zijn meer Chinezen dan Condors op de wereld dus best om de tweede knap op de foto te krijgen