Dag 12 El Chaltén - El Calafate

18 november 2018 - El Calafate, Argentinië

Vanochtend vroeg op, want had me aangemeld voor de groepswandeling. Om 7.00 uur vertrokken voor een wandeling naar Laguna de Torre. Dat meer is 9 km wandelen en ook weer terug natuurlijk. We beginnen meteen met klimmen. Ik denk nog; waar ben ik aan begonnen. Maar na een half uurtje kom ik in mijn ritme en de rest van de wandeling is aardig vlak.

We lopen tussen de naaldbomen, over een open veld, langs een rivier en tussen de paardebloemen. We vinden het alweer prachtig. Het is een zonnige, heldere dag en langzaamaan trekken de wolken weg rond de bergtoppen. Ons einddoel is een gletsjermeer. Ongelooflijk hoe hard het daar waait. We schuilen achter een muurtje en kunnen zo toch wat foto's maken. De dames houden er een Coupe Patagonia aan over. Helemaal volgens de laatste trend.

Terug gaat ook aardig vlot, tot we besluiten de laatste 2,5 km een ander pad te nemen. Dit blijkt uiteindelijk enorm steil naar beneden te gaan. Gelukkig lukt het ons allemaal om heelhuids beneden te komen. High five!

We hebben wel iets lekkers verdiend in een barretje, maar omdat de Wi-Fi er niet goed is, verhuizen we naar nog een andere bar (hoezo verslaafd?). Daar kunnen we wat foto's uitwisselen en nog lekker uitrusten. Om vijf uur vertrekken we weer met de bus naar El Calafate.

Daar komen we zowaar in een luxe hotel terecht. We zijn zo moe dat we een klein hapje eten in het hotel zelf en dan lekker slapen. Zo moe van al dat moois!

1. Wil:
    Wat een mooie omgeving!
  2. Kitty:
    19 november 2018
    Flinke wandeling was dat!
  3. Cor Lievendag:
    19 november 2018
    Prachtig landschap en uitzicht, best een flinke wandeling dus. Prachtig!
  4. Carina:
    19 november 2018
    Wat is het daar mooi maar je moet er wel wat voor over hebben lees ik.
  5. M.P.L. VERBEEK:
    19 november 2018
    Jaaa, de term "waar ben ik aan begonnen " heel herkenbaar. En niemand wou achteraf zeker niet. Maar weer mooie natuur. Prachtig.
  6. Sandra:
    22 november 2018
    @Rinus. Gelukkig geen kramp, dus dat viel weer mee :-)