Dag 3 Buenos Aires

9 november 2018 - Buenos Aires, Argentinië

Gisteravond gezellig met 15 anderen van de groep gegeten in een restaurant. De Argentijnse steaks waren erg geliefd, maar ik koos voor visfilet (heek). Groente bestel je hier apart. Lekker gegeten en veel reisverhalen gehoord. Er zitten een paar echte globetrotters tussen.

Vanochtend was ik vroeg wakker en zelfs te vroeg voor het ontbijt. Ik werd nog even vriendelijk verzocht om de ontbijtzaal te verlaten. Maar toen had ik al wel een kop koffie gescoord. Beter!

Om 9 uur begonnen we aan een fietstocht door het noordelijke gedeelte van de stad.  Verplicht met helm op een simpele fiets mét mandje; dat dan weer wel. Het tempo lag laag en we stopten vaak voor wat uitleg over een bezienswaardigheid. Zo hebben we verschillende standbeelden gezien en een enorme metalen bloem gemaakt van oude vliegtuigonderdelen. We fietsten langs verschillende ambassades, de wijk waar Máxima is opgegroeid en door een heel mooi park; het Parque de 3 de Febrero. Hier staan ook veel koraalbomen, waarvan de bloem de nationale bloem van Argentinië is. Boffen wij even dat deze juist nu volop in bloei staan.

Na een koffiebreak fietsen we door naar de wijk Recoleta waar we de begraafplaats bezoeken. Hier vind je met name mausoleums van mensen van goede komaf. Het graf van Evita is het meest bekend, maar zeker niet de grootste of de mooiste. Ook zijn er vervallen graven die half op instorten staan, die daardoor ook erg fotogeniek zijn. Vanwege een prachtige sliding in de modder door mijzelf, keer ik samen met Tjesca na de lunch terug naar het hotel. Gelukkig blijkt er onder de modder alleen een blauwe plek tevoorschijn te komen. Niks aan de hand dus.

Samen bezoeken we kort een boekenwinkel die in een voormalig theater gevestigd is. Ziet er mooi uit, maar wij zouden het niet de mooiste boekhandel ter wereld noemen. Volgens Erik staat het wel in een of andere top 5. Daarna genieten we volop van een Corona op het terras. Het is een graad of 28 en dan smaakt dat prima. Zelfs met een ijsklont erin, want zo wordt het hier geserveerd.

Om half acht vertrekken we per bus naar  diner + tango. Het eten wordt in rap tempo geserveerd zodat we op tijd naar het theatertje aan de overkant kunnen. De show begint met vier muzikanten die vervolgens drie dansparen begeleiden. Maar dat er ook Peruaanse panfluiters en de plaatselijke Frans Bauer het toneel op komen, dat verwacht je dan weer niet. Het moet niet gekker worden ...