Dag 3 Buenos Aires

9 november 2018 - Buenos Aires, Argentinië

Gisteravond gezellig met 15 anderen van de groep gegeten in een restaurant. De Argentijnse steaks waren erg geliefd, maar ik koos voor visfilet (heek). Groente bestel je hier apart. Lekker gegeten en veel reisverhalen gehoord. Er zitten een paar echte globetrotters tussen.

Vanochtend was ik vroeg wakker en zelfs te vroeg voor het ontbijt. Ik werd nog even vriendelijk verzocht om de ontbijtzaal te verlaten. Maar toen had ik al wel een kop koffie gescoord. Beter!

Om 9 uur begonnen we aan een fietstocht door het noordelijke gedeelte van de stad.  Verplicht met helm op een simpele fiets mét mandje; dat dan weer wel. Het tempo lag laag en we stopten vaak voor wat uitleg over een bezienswaardigheid. Zo hebben we verschillende standbeelden gezien en een enorme metalen bloem gemaakt van oude vliegtuigonderdelen. We fietsten langs verschillende ambassades, de wijk waar Máxima is opgegroeid en door een heel mooi park; het Parque de 3 de Febrero. Hier staan ook veel koraalbomen, waarvan de bloem de nationale bloem van Argentinië is. Boffen wij even dat deze juist nu volop in bloei staan.

Na een koffiebreak fietsen we door naar de wijk Recoleta waar we de begraafplaats bezoeken. Hier vind je met name mausoleums van mensen van goede komaf. Het graf van Evita is het meest bekend, maar zeker niet de grootste of de mooiste. Ook zijn er vervallen graven die half op instorten staan, die daardoor ook erg fotogeniek zijn. Vanwege een prachtige sliding in de modder door mijzelf, keer ik samen met Tjesca na de lunch terug naar het hotel. Gelukkig blijkt er onder de modder alleen een blauwe plek tevoorschijn te komen. Niks aan de hand dus.

Samen bezoeken we kort een boekenwinkel die in een voormalig theater gevestigd is. Ziet er mooi uit, maar wij zouden het niet de mooiste boekhandel ter wereld noemen. Volgens Erik staat het wel in een of andere top 5. Daarna genieten we volop van een Corona op het terras. Het is een graad of 28 en dan smaakt dat prima. Zelfs met een ijsklont erin, want zo wordt het hier geserveerd.

Om half acht vertrekken we per bus naar  diner + tango. Het eten wordt in rap tempo geserveerd zodat we op tijd naar het theatertje aan de overkant kunnen. De show begint met vier muzikanten die vervolgens drie dansparen begeleiden. Maar dat er ook Peruaanse panfluiters en de plaatselijke Frans Bauer het toneel op komen, dat verwacht je dan weer niet. Het moet niet gekker worden ...

1. Tanja vd Wijk:
    Prachtige foto's!
    Prachtige reisverhalen.
    Ik geniet met je mee!
  2. Kitty:
    10 november 2018
    Leuk hoor, wat je op zo'n dag meemaakt.
  3. Alice:
    10 november 2018
    Dank weer voor het beeldend verslag en de prachtige foto's! Volgens mij heb je het erg naar je zin. Geniet ervan!
  4. Carina:
    10 november 2018
    Wel voorzichtig zijn hoor want met een gipse pootje kan je de reis niet afmaken.
    Zo'n modder sliding komt me wel bekend voor trouwens, ik heb ook vaak de gewoonte om plantjes en wormpjes van dichtbij te willen bekijken.
    Ben heel benieuwd naar je volgend avontuur. Fijne dag vandaag
  5. M.P.L. VERBEEK:
    10 november 2018
    Leuk verhaal weer. Eet nu bruinebonen soep bij jeweetwel...zij die denkt dat ik geen jus hoef maar wel bruinebonen soep lust😳...Groeten van haar...Ik was idd al enige tijd nieuwsgierig naar de verblijfplaats van al die panfluit blazers...nu weten we het...mooie foto's, benieuwd naar dag 4...veel plezier.
  6. Cor Lievendag:
    11 november 2018
    Heerlijk weer om de regenachtige zondag te beginnen met jouw nieuwe verhaal. Ook met een bakkie koffie!