Dag 4 Buenos Aires - Puerto Madryn

10 november 2018 - Puerto Madryn, Argentinië

Wat een mazzel hebben we gisteren met het weer gehad, want vandaag ... onweer, wind en heel veel regen. Niet erg om dan een reisdag te hebben.

Om 8 uur vetrokken we per bus naar het vliegveld. Niet het grote internationale vliegveld, maar één die dicht tegen de stad aan ligt. Zo zien we ook nog delen van de stad die we niet kennen, waaronder de sloppenwijken. Huizen die half afgebroken zijn worden hier nog bewoond.

Onze vlucht zou om half elf moeten vertrekken, maar door het noodweer hebben we 2,5 uur vertraging. Dat vind ik niet erg, want om tijdens een onweersbui op te stijgen lijkt me niet echt prettig. Eenmaal in de lucht lijken we off road te zijn gegaan, want we schudden en schommelen behoorlijk. Na een uur wordt het gelukkig rustiger in de lucht.

Met een klein busje rijden we naar het plaatsje Puerto Madryn. Onderweg zien we de pampa's. Erg ruig gebied zonder wat voor bebouwing dan ook. Dieren zien we ook nauwelijks.

Puerto Madryn zelf is een wat troosteloos havenstadje. En dat de lucht dan grijs is met af en toe een bui helpt ook niet. We maken een korte wandeling langs de boulevard en stappen heel even het strand op. Dan snel ergens naar binnen voor een kop koffie met wat lekkers.

Voor het eten hoeven we vanavond niet ver meer te lopen. Tjesca en ik hebben een visrestaurant uitgekozen dat tegenover het hotel zit. En daarna maar es vroeg naar bed, want morgen wordt een drukke dag met hopelijk veel mooie foto's. Vandaag maar eentje ... Het moet niet gekker worden!

1. M.P.L. VERBEEK:
    11 november 2018
    Ach ja zo kom je de dag ook een beetje door. Gelukkig gaan piloten zelf ook niet de lucht in om risico's te nemen. Ondanks je voorkeur, hoop ik toch wat vlees foto's te mogen zien. Fijne dag straks.
  2. Carina:
    11 november 2018
    Jeetje wat zonde van het rot weer,
    hopelijk is het inmiddels wat opgeknapt.
    Wat leven er voor dieren op de Pamper eigenlijk, zijn daar ook lama's en wilde paarden?
    Fijne dag vandaag
  3. Cor Lievendag:
    11 november 2018
    Toch een spannend dagje voor je! Ben benieuwd naar morgen.....
  4. Sandra:
    12 november 2018
    @Carina: ja, guanaco's zien we veel. En blijkbaar zijn dit nog niet de echte pampa's. Ze noemen het hier steppe.