Dag 7 Puerto Madryn - Bariloche

13 november 2018 - Bariloche, Argentinië

Oké, de nachtbus zullen we maar snel vergeten. Luxe stoelen, maar echt geslapen heb ik niet. Om 6 uur 's ochtends stappen we in Esquel over op twee taxibusjes. Een voor de bagage en een voor onze groep van achttien + reisleider. (Heb nog niet verteld dat twee personen op het laatste moment de reis hebben geannuleerd).

Het is al licht en in het gouden uur rijden we de bergen in. Het is echt supermooi onderweg, maar we kunnen niet echt stoppen voor een fotomoment. Dat komt bij ons ontbijt. Wat een geweldige locatie, aan de oevers van een meer met besneeuwde bergtoppen op de achtergrond. De lokale gids heeft cupcakes en koffie (in een soort theezakje) meegebracht. Op zo'n locatie smaakt alles.

We rijden verder het nationale park 'Los Alerces'  in en maken een rondwandeling door het gebied wat de lokale gids o.a. als regenwoud beschrijft. Hier en daar herken ik nog een plant die te koop is in Nederland, zoals de pernettya. Altijd grappig om te zien. De uitzichten zijn echt geweldig. Verder zien we hele oude en hoge lariksen en mooie bloemen. Het is er heerlijk rustig; geen andere toeristen te bekennen.

Na weer een prachtige rit gaan we lunchen bij een benzinepomp. Niet echt gezellig, maar de empanadas en koffie smaken goed. We nemen afscheid van de lokale gids en rijden door naar Bariloche. We hebben een prima hotel, waar ik deze keer de kamer deel met Wijna. We rouleren braaf.

Straks eten met de groep. Ben benieuwd. Veel Zwitserse invloeden hier. Chocola en kaasfondue zijn de specialiteiten. Jullie horen het morgen.

PS. Dank voor jullie leuke reacties!

1. Irene Jansen:
    14 november 2018
    Weer een mooie dag met een leuk verhaal. Ik ben nieuwsgierig naar morgen.
  2. Miranda:
    14 november 2018
    Het moet niet gekker worden ;)
  3. Willem:
    14 november 2018
    Jeroen en ik missen de pubquiz vragen vandaag!
  4. M.P.L. VERBEEK:
    14 november 2018
    Echte Lava-zza koffie zie ik. Prachtige lokatie idd mooie lange schaduwen. Die paardebloem hebben ze ook overal, pfff. Leuke blog weer San.👍
  5. Sandra:
    14 november 2018
    @willem en Jeroen: sorry! Ik maak zelf wel een quiz als ik terugben over mijn reis. Kijken of jullie wel opletten :P
  6. Carina:
    15 november 2018