Dag 8 Bariloche

14 november 2018 - Bariloche, Argentinië

Gisteravond geen kaasfondue of iets anders Zwitsers, maar een heerlijke vegetarische hamburger. Krijg ik ook wat groente, want dat eten ze hier niet veel. Tenminste, niet in de restaurants.

Vanochtend prima ontbijt en vol goede moed stappen we allemaal de bus in voor een tour met wandelingen. Helaas vandaag geen zonnige dag. Het is grijs, waait behoorlijk en af en toe en bui.

Bij de eerste wandeling lopen we vooral door het bos. Het zou ons niks verbazen als je daar kabouters of trollen tegen zou komen, het lijkt wel een sprookje. Bomen met bijzondere vormen en veel mos.

Onderweg zien we heel veel brem, dat geeft de dag tenminste nog wat kleur. Ook zien we een vosje, die alle aandacht maar wat leuk lijkt te vinden.

De volgende wandeling brengt ons na een klein klimmetje naar een uitzichtpunt. Tja, als het regent en grijs is, is het uitzicht wat beperkt. Gelukkig staan er ook mooie bloemen.

Tijd voor de lunch. We gaan naar een microbrouwerij en krijgen drie bieren om te proeven. De IPA wordt door de meesten goedgekeurd. We krijgen een bord pasta en daarna nog wat uitleg over de brouwerij.

De derde wandeling wordt voor Wijna en mij een retourtje kabelbaan. Wij wilden in tegenstelling tot de rest van de groep naar beneden lopen. Maar eenmaal boven werd ons dat afgeraden; te glibberig. Boven kon je goed zien hoe mooi het uitzicht zou kunnen zijn. Niks aan te doen.

Dan terug naar Bariloche. Samen met drie anderen nog even door het stadje gelopen. Langs het meer en de kathedraal bezocht. We hebben hier nog geen kerk gevonden waar we een kaarsje zouden kunnen branden. Er zitten namelijk veel katholieken in de groep. We vinden wel een leuk tentje waar we Kaffee und Kuchen kunnen nemen. Maar de stukken zijn zo groot, dat we die maar delen.

Nu is het zo 20.00 uur en gaan we zelf (Paul, Tjesca en ik) op zoek naar een restaurant. En dan vliegen we morgen weer verder naar het zuiden. Kijken hoe het daar is.

1. Wil:
    15 november 2018
    Mooie foto’s Sandra, ondanks de ‘grijze’ dag.
    Lees dat je veel ziet; leuk!
  2. Cor Lievendag:
    15 november 2018
    Lekkere actieve vakantie volgens mij, leuke foto’s en gezelschap!
  3. Olga Duijvestijn:
    15 november 2018
    Zeker mooie foto's.... soms vind ik de grijze "dreigende" foto's wel eens mooier..
    (vooral doorgaan👍)
  4. Carina:
    15 november 2018
    Wel wat jammer van het weer maar helaas kunnen we dat niet veranderen, en het is daar vast ook koud zo aan jullie kleding te zien. Maar wat een mooie foto's allemaal.
  5. Tineke:
    15 november 2018
    Een mooie reis ondanks het weer
  6. Willem Jan Boeve:
    15 november 2018
    Wat leuk om dagelijks jouw belevenissen te lezen. Het is alsof jezelf meereist. Maar ik blijf toch erg jaloers, het lijkt me er prachtig.
    Sandra, blijf ervan genieten.
    Groetjes,
    Willem Jan
  7. M.P.L. VERBEEK:
    15 november 2018
    Je kunt in elk geval wel al je kleding uit de kast halen. Ik zie ook wel een blauw streepje hemel. Weer mooie foto's en ook zo behulpzame teksten. (Zouden ze daar ook t-shirts van hebben?😂😂😂). Je hebt het over groenten maar hoe gaat het met het fruit?
  8. Sandra:
    15 november 2018
    @Rinus. Fruit hebben ze bij het ontbijt een beetje en dat kan je onderweg ook makkelijk kopen. Maar het groeit hier niet in de omgeving. Te droog